perjantai 20. joulukuuta 2013

Joulukalenteri: Luukku 20

Olen varmaan äärimmäisen itsekeskeinen ihminen, koska iloitsen koko ajan asioista, joilla on merkitystä vain minulle ja jotka tuskin muita ilahduttavat, eikö niin?
 
Siispä tänään en iloitse siitä, että olen tänään terveempi kuin eilen ja pääsen huomenna ratsastamaan. Sen sijaan iloitsen siitä, että muut ihmiset voivat kokea ylemmyydentuntoa katsellessaan minun itsekkyyttäni. On varmasti mainio tunne kokea olevansa hyvä ihminen!
 
Oletteko koskaan ajatelleet, miten hienoa? Vaikka olisi aivan surkea jossain, saa aina samalla jonkun tuntemaan olonsa taitavammaksi ja paremmaksi. Niinhän me ihmiset useimmiten arvioimme itseämme: toistemme kustannuksella - tahtomattammekin. Niin kannustavaa! Siis olkaamme huonoja ja tehkäämme muiden elämästä parempaa. Se, jos mikä on uhri itsessään. Kun siitä oppisi vielä olemaan valittamatta.
        Mutta enhän minä valita, sillä lupasin juuri iloita. Ja minähän iloitsen!
 
Toivotaan kaikki yhdessä illalla, kun suljemme silmämme, että jouluksi sataisi lunta katoille ja ylle mustan Pohjolan maan... Sillä me tahdomme uskoa, että
 
Kyllä jouluksi tulee lunta,
kun vain tarpeeksi toivotaan...
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti